Przejdź do treści

Arriva RP

Arriva jest wiodącym ogólnoeuropejskim operatorem na rynku usług transportowych, zatrudniającym ponad 60 000 pracowników i prowadzącym działalność w 14 krajach Europy.

Każdego roku realizuje ponad 2,2 mld przewozów pasażerskich. Dostarcza rozwiązania transportowe dla lokalnych i krajowych władz państwowych oraz zarządów transportu miejskiego.

Działalność przewoźnika w Europie obejmuje różne środki transportu: autobusy, pociągi, tramwaje, metro, promy, taksówki wodne, carsharing, ambulanse.

W Polsce Arriva jest jedynym operatorem świadczącym usługi kolejowe i autobusowe na liniach miejskich, regionalnych i dalekobieżnych. Przewozi rocznie łącznie ponad 40 mln pasażerów, w tym 10 mln w komunikacji miejskiej. Działa na terenie 8 województw, eksploatując blisko 560 autobusów, 34 pojazdy szynowe i zatrudniając ponad 1200 osób. Oferuje ponadto liczne usługi okołoprzewozwe takie jak sprzedaż paliwa, stacje diagnostyczne, myjnie.

W obszarze regionalnej komunikacji autobusowej, Arriva funkcjonuje w obrębie 14 oddziałów w Polsce. Przewoźnik uruchamia przewozy pasażerskie na liniach lokalnych i świadczy usługi w przewozach szkolnych. Arriva jest również zaufanym partnerem w komunikacji miejskiej, realizuje kontrakty dla miasta Warszawy, Elbląga i Grudziądza.

W zakresie przewozów kolejowych Arriva RP to pierwszy prywatny pasażerski przewoźnik kolejowy w Polsce, świadczący usługi na masową skalę. Wieloletnie doświadczenie Arriva w transporcie publicznym na rynkach europejskich zaowocowało w 2007 roku zwycięstwem w przetargu na wykonywanie przewozów obejmujących linie spalinowe w województwie kujawsko-pomorskim. Stanowi to blisko 40% połączeń pasażerskich w tym regionie. W ramach projektów komercyjnych spółka uruchamia również międzyregionalne, kolejowe połączenia o charakterze sezonowy w Polsce północnej. Obecnie spółka obsługuje ponad 100 przystanków i stacji oraz wykonuje ponad 2 miliony kilometropociągów rocznie, zatrudniając przy tym 200 osób.

Fundamentem działania przewoźnika jest jakość i efektywność świadczonych usług, bezpieczeństwo klientów i pracowników oraz uczestniczenie w życiu społeczności. To co wyróżnia spółkę to wysoka jakość oferowana podróżnym oraz zaangażowanie na każdej płaszczyźnie realizacji usługi przewozowej. Od początku swojego funkcjonowania, Arriva podejmuje też ponadstandardowe działania mające na celu promowanie transportu zbiorowego.

Opierając się na doświadczeniach w Europie i dążąc do rozwoju spółka uczestniczyła w innowacyjnych przedsięwzięciach transportowych takich jak miejskie wypożyczalnie samochodów czy połączenia transgraniczne. Celem przewoźnika na najbliższe lata jest dostarczanie kompleksowych usług transportowych i bycie partnerem przewozowym pierwszego wyboru w Polsce.